Leta i den här bloggen

onsdag 10 augusti 2011

Tillbaka från semester...

Nu börjar sommaren lida mot sitt slut, jag har haft en jättebra sommar, badat urmycket, plockat hallon och svamp, nästan dragit upp en gädda...jag var med i båten ; ) Har varit till Åland, skåne och småland . Lite segt i början är det ju att komma igång,  jobben har inte riktigt kommit igång för mig än.
Inskolning i förskoleklass för min lilla 5 åring Malte , eller nollan som två äldre tjejer berättade igår att det heter, det finns många namn på det tydligen.  Denna vecka och nästa är det fritids då skolan inte börjar förrän den 23:e...det blir lätt förvirrat för mig. Massor av nya saker som : Lås på toaletten! saker som krokar har hoppat upp ett par decimeter!..så oxå besticklådan i bamba! Skolgården är ju inte inhängnad!!!!!...backa bandet...vill tillbaka till dagis, trygga tillvaro.

Men min Malte verkar klara detta galant och han ser ut att trivas. Första dagen var jag med honom hela dagen, igår lämnade jag honom när de skulle till  Bamba.
Imorse sa Malte
-Mamma! Du lämnar mig idag va?..och sen går du...

Jag ser det som ett gott tecken.

Idag jobbar jag hemmifrån, sitter nu med bröllopsbilder som ska bli visningsbilder.
Kom också på att jag behöver inhandla lite ny rekvisita till Atelje´n, igår lekte min Alvar i vanlig ordning med en av de 20 olika dinosaurierna, då slog det mig att jag inte har Dinosaurier i Atelje´n, hur har jag missat detta, eller kanske är det så att jag får en paus från dessa monster när jag kommer till jobbet och därför inte alls har tänkt på det ; )...ska handla in några allafall. Men vad kan jag mer införskaffa? Vill ha tips!!!!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar